Ангилал

Сайтын талаар ярилцъя Уншигчдын санал бодол

Чалчаа саарал: Халх голын тэнгэрт-6Уншсан2,895

Энэ өдөр тухайн тулалдаанаас өөр нэгэн үйл явдал болсон нь Зөвлөлтийн бөмбөгдөгч онгоц нисэх буудалдаа буухдаа өөрийнхөө зенитчидэд буудуулсан явдал.

Долдугаар сарын эхний өдрүүдэд газар дахь тулаан, мөргөлдөөний эрчим нэлээд багассан боловч агаарт тулалдаан тасарсангүй. 1939 оны долдугаар сарын 6-ны өдөр Зөвлөлтийн 22-р сөнөөгч хорооны 45 онгоц (22 И-16 болон 23 И-15 бис) Японы газрын цэргүүдийг дайрахаар нисэж байхад нь Японы 11 болон 24-р сентайн 30-40 сөнөөгч дайрчээ.

Тулалдааны явцад Зөвлөлтийн хоёр нисгэгч сураггүй болсноос Силин хэмээх нисгэгч аргагүйдсэн буулт хийж маргааш өдөр нь хороон дээрээ “морьгүй” (тулалдаанд ниссэн боловч буцаж явган ирсэн нөхдүүдийг нэрлэдэг нэр) ирсэн байна. Нөгөө нисгэгч болох Солянкиныг унасан онгоц дотроо шатсан байхыг долоо хоногийн дараа олжээ.

Энэ тулалдааны үеэр оросууд дайсны 21 онгоц унагасан гэсэн тооцоотой бол харин япончууд 24 онгоц унагаасан гэж мэдээлдэг байна. Тулалдаанд орсон онгоцны тоо ч гэсэн зөрүүтэй бөгөөд япончууд Зөвлөлтийн 60 гаруй онгоц дайрсан гэдэг. Зөвлөлтийн хохирол хоёр И-15, хоёр нисгэгч, (дээр дурдсан Силин, Солянкин) Японы хохирол гурван Ки-27, 11-р сентайн хоёр нисгэгч болох Рьюти Китаяма, Наюки Дайтоку нар юм.

Зарим мэдээгээр Дайтоку нь агаарын тулалдаанд ялагдсан боловч газарт буугаад баригдах үедээ амь үрэгдсэн, баригдаж явахдаа хуягийн хутган жад руу өөрөө давхиж орж амиа хорлосон гэх мэтээр бичдэг. Ямар ч бай тулалдааны дүн 3:2 гэсэн оросуудын ялалтаар өндөрлөсөн бөгөөд энэ бол тухайн цаг үед япончууд агаарт ноёрхлоо алдаж байгааг харуулсан нэгэн тулаан байсан юм.

Зөвлөлтийнхөн 21 онгоц унагаасан, япончууд 24 онгоц унагаасан гэсэн эдгээр хэтэрхий гэмээр том тоонуудыг зүгээр ч нэг суртал ухуулгын хэлбэр хэмээн тайлбарлаж болохгүй байх.

Энэ тулалдааны дараа Зөвлөлтийн 18 онгоц буудуулж нэлээд гэмтэлтэй эргэн ирснээс хоёр онгоцонд бүрэн засвар (капитал засвар буюу бараг л бүх юмыг нь солих) хийх хэрэгтэй болж.

Одоо тэрхүү айхтар тоо хаанаас гарч ирсэн, хаанаас гарч ирдэг тухай зарим нэг зүйл ойлгомжтой болж байгаа болов уу. Сөнөөгч нисгэгч нар дайсны онгоцыг буудах үед түүний галан хөшиг дайсныг нь хаван орохыг хардаг бөгөөд үүнийгээ ялалт гэж ойлгох нь цөөнгүй.

Гэтэл тухайн үеийн онгоц, түүнийг буудаж байгаа агаарын зэвсгээс шалтгаалан зарим онгоц 100 давсан сумны нүхтэй болсон ч эргэн буудал дээрээ бууж байсан тохиолдол их бий. Тэдгээрийг нөхөж бөглөөд, шаардлагатай засварыг хийгээд дахиад л тулалдаанд гарна.

Сэтгэгдэл 0ЭнгийнХэвтээБосооСэтгэгдэл бичих-Aa+
Санамсаргүй нийтлэл [ Энд дарна уу ]